KALAU SUKA..

Sunday, October 10, 2010

sayang ke tak??

Best nye hari nie coz dapat mandi sungai...kitorang sefamily pergi berkelah di Sagil (kt Negeri Johor,location dekat2 area Tangkak ) tak silap aku, kira2  45 minit dari  Jasin .........ye..ye..dah lama mengidam nak mandi sungai..selalu pergi berkelah  tak dapat nak mandi koz terdapat alasan-alasan yang munasarawak..tapi hari nie, dapat peluang kembali ke zaman kanak2..tidak akan kulepaskan..wohhoo..dulu kecik2 suke sangat pergi mandi kat sungai kat kampung aku..sanggup bayar RM2 naek bas sekolah yang bawak budak2 sekolah @ geng bas sekolah  pergi sungai tue..so sweet sangat masa tue..pergi maen air dari pagi sampai tengahari..balik rumah pon biler duduk atas kerusi still rasa macam dalam air..best sangat2...misszz dats momentzz alot...hhuhuh,hari nie even ramai sangat orang  kat sungai nie ,aku memuka batukan diriku.(ahakkzz istilah baru muka batu = mandi tanpa perasaan malu...huhu ).selalunya aku memang malu la nak mandi kat tempat ramai2 orang nie tapi hari nie gelodak nafsu tidak dapat dibendung lagii..lalu aku pon masuk kedalam air dan turut menyertai adik2 aku mandi..seronok sungguh,.seyess aku tak tipu....sejam aku berendam hari nie...tapi aku sesangat sedey tengok sungai tue..da mula dicemari..kenapa ade orang2 yang tak malu buang sampah merata-rata dalam sungai..nak kate tak de tong sampah,aku tengok ader...tapi kenapa masih tanpa segan silu buang dalam dan tepi2 sungai  hahh??..tin kosong..bekas polisterin...plastik,dan macam2 lagi sampah....erm..kalu mentaliti orang ramai macam nie,macam mane lah sungai akan bersih dan indah..iklan papan tanda bukan main..'sayangilah sungai kita'..tapi sayang ker???

0 5 insan yang sudi meluahkan perasaan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

lain2 untuk dibaca :

..