KALAU SUKA..

Thursday, October 14, 2010

Bila rasa itu hanya dihati...

Nukilan untuk insan tersayang :

Abah…
Saat abah  berada didepanku..
membaca naskah  berita sambil meneguk secawan kopi..
aku  merenung wajahmu…begitu  polos dan sayu.. 
tanpa kusedari,
Mataku berkaca..menahan sekelumit keegoon,
seperti aku mahu memeluk dirimu, menyatakan betapa sayangnya aku padamu..
namun..
hati seakan membeku....
Bibir terkunci.. tidak mampu menutur bicara..
lantas aku hanya terus membisu sambil menatap wajahmu...
Kugagahkan jua rasa.. tidak mahu tewas..dengan kesedihan ini..
namun wajahmu , entah mengapa begitu menggamit sayu,
betapa kasih sayang mu terpancar disebalik pudarannya  warna matamu,
pengorbananmu tersorok  dibalik kecekalan hatimu..…
aku berfikir..sampai bila aku mampu menatap wajah mu… memegang tanganmu..
dan merasa hangatnya kasih sayangmu..
seperti saat kau memeluk diriku  waktu ibu pergi dulu…..
abah…hatiku berbisik……..
andai takdir itu milikku..
aku rela pergi dulu dari merasai pedihnya kehilangan dirimu,
sepertimana saat aku  merasai kehilangan ibu didunia ini...
namun aku tahu malah pasti..
takdir itu bukan aku yang menentu...
biarlah Dia yang menentu segalanya,
aku hanya mendoakan yang terbaik untuk kita...
abah...sesungguhnya,
Hanya  dirimu yang aku sayang..
Aku  sentiasa mendoakan  dirimu..
kebahagiaanmu..kesihatanmu...
Kerana dirimu sungguh berharga untuk ku.
melebihi segala yang ada didunia ini…..

AP : Semoga abah sentiasa berada dalam keadaan sihat,ceria dan gembira dengan kehidupan ini... Angah sayang abah sangat2............

Maksudnya: Ya Allah, ampunilah segala dosaku, dan (dosa) kedua ibubapaku, dan rahmatilah keduanya sepertimana mereka mendidikku pada waktu kecil... Amin...

0 5 insan yang sudi meluahkan perasaan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

lain2 untuk dibaca :

..