KALAU SUKA..

Friday, October 8, 2010

aku bukan tak nak berubah la........................

Kenapa ramai orang memandang serong pada orang-orang yang kurang berjaya haaa.pantang kurang pandai sikit..miskin sikit..salah sikit,ader jeh alasan tuk mengata,mengherdik,menghina..dalam agama tak dek lak ajar hina orang yang susah,pulau orang miskin,mengata orang yang tak pandai..sumer sama disisiNYA...Amalan jerh yang membezakan seseorang tue di sisi Tuhannya..bukan harta,rupa,kebolehan.kecerdikan,aku takder lak menafikan ilmu tu tak penting. Aku tahu orang yang berilmu Allah akan naikkan dia satu tingkat lebey dari orang yang jahil.. pada pendapat aku,walau ape pon kekurangan yang ader pada seseorang..mesti orang tu pon nak berubah menjadi lebey baek dari yang dia ade sekarang.pendapat korang aku tak taw la plak k...contoh macam aku sendiri,.aku tahu yang aku nie serba kekurangan...tapi aku bukan taknak berubah dalam hidup.aku bukan taknak jadi orang maju kedepan....serius aku nak [buktinyeer aku taep entry ni pon dengan muka yang serius giler].korang tanye lah sape pon kat dunia nie..adakah mereke ingin berada pada tahap yang sama dalam hidup mereke selama-lamanya..contoh.law berdiri.takkan kita akan terus berdiri terpacak jerh kat sesuatu tempat.for sure la atleast dapat melangkah kedepan satu tapak pon takpe asalkan maju kan.tapi takkan setapak jerh..bila da mula selangkah akan tambah lagi selangkah demi selangkah hinggala kita sendiri jauh meninggalkan tempat yang pernah kita berdiri tadi...hidup pon macam tue lah...kene ader inisiatif untuk terus maju walu ape cara sekalipon..dan kene ader usaha untuk memajukan diri..erm..aku pon nak maju jugak..tapi mungkin belum ade rezeki untuk aku melangkah setapak lagi ke depan dalam hidup aku tapi aku akan pastikan walau ape terjadi aku takkan patah balik ke belakang..................

0 5 insan yang sudi meluahkan perasaan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

lain2 untuk dibaca :

..