KALAU SUKA..

Thursday, October 14, 2010

Diam pon salah ker?

Tadi aku join la akak aku pergi makan ikan bakar ngan staff dia dekat Perkampungan Ikan Bakar Terapung, Umbai Melaka…….…..aduyaii..borink giler rase..dah la aku tak kenal sape2 kat situ then aku nie bukan nyer peramah mesra pon ngan orang yang aku tak kenal…2 jam lebey gak la aku melangok sorang2 kat situ sambil pikir masa depan..ececehh..konon je lah...… tapi yang membuat kan aku ‘bengkek’ sesangat ialah ader lah sorang pok cik nie iaitu suami kepada staff akak aku. dia nie memang ramah tamah la orangnyer..wat lawak selamba jerh....dan aku lak dengan selambanya tak gelak pon tyme dia wat lawak..huhu..tibe2.... tanpa segan silu dia tegur aku..perlu ker nak segan??..law nak ngorat tak pe lah jugak..hoho [mengatal lak aku eak]… dah tua dah pok cik tue...…dengan tak de langsung rase bersalah dia tanya aku dengan suara yang kuat.. (ingat aku pekak ker??)..erm……….sabar je la..nasib bek pok cik,law tak................... lebey kurang macam nie perbualan kami yang tak seberapa tue...

Pok cik : eh.. kau dekat rumah memang macam nie ker??

Aku : ????????? [terkejut koz ditanye secara tiba2]

Pok cik : diam jerh.. akak kau punya lah peramah tue.. kau duduk sini sikit pon tak cakap..

Aku : tak lah..biasa2 je…

Pok cik : kau kerje apa??

Aku : penganggur..

Pok cik : penganggur terhormat ea..[sambil senyum dan berlalu pergi ]..

Then baru aku perasan yang staff akak aku nie semua tengok dekat kitorang….aduyaii..malu aku rase..aku bukan tak nak cakap..tapi aku nie tak pandai la nak bergaul ngan orang2 dewasa…perasan muda lak aku kan..huuhhuh..tapi serius.. law sape kenal aku baru dorang taw yang aku nie ramah orangnye..ngee…puji diri sendiri lak…erm..tapi takkan diam pon salah???

0 5 insan yang sudi meluahkan perasaan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

lain2 untuk dibaca :

..