KALAU SUKA..

Sunday, October 10, 2010

mencari sayang itu dimana..........

Tanya sama hati
Apa asal sayang
Adakah tandanya nampak dipandang
Kumbang rayu bunga
Bulan dan bintangnya
Punya tanda-tanda hubungan mesra

Tanya sama hati
Pernahkah merindu
Ingat masa lena apa mimpimu
Masa berjauhan
Apa nan dikenang
Bila difahamkan itulah sayang

Jikalau tidak kerana sayang
Kuntuman kasih tak mungkin kembang
Andainya jemu mengganti rindu
Jambangan mesra tentulah layu..

 
Dulu aku selalu ingat ayah dan arwah mak aku mesti benci aku biler dorang marah-marah aku...
Aku selalu rase cam tak de orang dalam dunia nie sayang aku.. dan aku selalu tanye kenapa dorang benci aku...Ingat lagi arwah mak selalu cakap dia marah aku bukan sebab dia benci aku tapi sebab dia sayang kan aku..tapi masa tue aku tak percaya.. aku cakap kalu sayang kenapa nak marah aku..arwah mak cakap 'kalau mak benci angah [nama yang family panggil aku],,masa kecik lagi mak dah buang angah tak pon bagi kat orang,' ,,aku still tak percaya..bagi aku dorang memang tak suka aku sebab dorang selalu marah aku..ea la aku taw masa aku kecik aku nie degil....arwah mak selalu cakap 'nanti bile angah dah besar nanti baru angah akan tahu dan rasa'........
 Sekarang aku mula sedar yang marah tue bukan tanda mereke membenci aku..tetapi tanda betapa sayangnye mereka pada aku. Walaupun masa nie aku tak de anak-anak lagi, tapi aku sedar bila aku marah adik-adiik aku, sebenarnye sebab aku sayang sangat2 kat dorang..tapi dorang pulak cakap aku marah sebab aku benci dorang'.... owhh... mungkin inilah perasaan arwah mak aku dulu masa aku cakap yang mak tak sayangkan aku..........aku sedey..aku nak adik2 aku taw aku sayang mereka..aku marah dorang sebab aku nak dorang berdikari dalam hidup dan tak bergantung pada orang laen......tapi bile ayah aku cakap dekat aku ' awak nie marah2 adik.tak kesian kat dorang langsung... lagi sekali aku berkata dalam hati.......'sungguh aku sayang dorang'...........

p/s : marah bukan kebencian...tapi tanda sayang**

0 5 insan yang sudi meluahkan perasaan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

lain2 untuk dibaca :

..