KALAU SUKA..

Wednesday, October 6, 2010

cuai ???????????

erm........kepenatan hari nie menjadikan aku hampir stress..tengah duk tengok tv aku dengar bunyi tik...tik..tik..aku biarkan jeh..makin lame aku makin dengar cam familiar jeh bunyik tue..lalu kuamati.... ehh..cam bunyi seterika jeh..(hatiku berbisik..adesss cam jiwang lak ayat....)......aku pon panggil adik aku..mula-mula dia cakap dia dah nak tido..bile aku cakap aku bunyik cam seterika laju jeh dia pegi tengok...perhh..memang sah..seterika tak tutup....itu adalah bunyi seterika yang tengah kontrol suhu,dan aku taw mesti seterika tue dah terlebih panas koz tak ditutup suiz...nasib bek aku bunyi..dari kul 7 petang aku rase seterika tue camgitu...koz petang tadi aku dengar la adik n akak aku nie sibuk2 nak gosok baju...(erm. korang rase statement diatas ader tak mengkantoikan  aku yang  rini aku  pakai baju tak gosok??)huhu...ermm.. macam mane lah dorang nie..aku pon mula la membebel then ayah aku pon bising la kat aku yang tengah membebel di tengah malam hari nie..katenyer sumer orang nak tido..termasuklah jiran-jiran,.maklumlah rumah dekat ngan orang..kene jaga gak kan privacy orang..ceh..bajekk baek kan...aku memang baek pon..huhu....tapi aku memang geram toll la kalu mende macam nie..aku takut jadi pape ker....btoll tak..? kecuaian kite leh elak law kiter berhati2 selagi termampu..ea la..sume perkare kehendak Allah S.W.T..tapi kite kene gak berusaha kan....teringat lak tyme aku tido umah member aku..nyaris terbakar umah dia koz tak tutup seterika..u oll bayangkan aku tengah tido pagi tue..tyme subuh tak silap aku (sekali lagi nak tanye u oll..ade tak statement diatas mengkantoikan aku ni lambat bangun subuh??) ermm.tapi pagi lagi la waktu tue.nak dekat kul 6 ker dah 6 lebeh sikitt.[masih tak nak ngaku lambat bangun subuh..huhu..insaff-insaffkan lah diri anda wahai 'aku pencerita'..aku luper dah pukul berapa tyme tue..yang pasti sedang aku syok tido aku dengar bunyi bising..aku bangun then aku nampak asap..aku pon terus pegi tengok kat bilik sebelah....aku nampak la ade kesan benda  terbakar..(dorang sempat padamkan api tue)..aku tanye la kat kawan aku tue..kenapa...dia cakap  seterika lupe nak tutup..then seterika tue dah terlampau  panas.., besi kat bawah dia tue da  cair dan  jatuh atas sejadah yang kebetulan ade kat bawah papan penggosok.aku tengok seterika tue dah berlohong ( lubang) kat bawah koz besi tue da jatuh kan...ermm...nasib bek dorang da bangun tyme tue..law tak.???
n kat umah aku nie..nasib bek aku dengar..law tak???? haaa...aku pikir la sendiri..huhuhu

0 5 insan yang sudi meluahkan perasaan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

lain2 untuk dibaca :

..