KALAU SUKA..

Wednesday, October 20, 2010

ketakutan yang melampau........??

Selamat sejahtera keatas kamoo wahai pembaca diblog ini...Syukur hari nie u oll masih ada dan berpeluang membaca entry aku nie..wohoo!! cam bagus kan ayat...hhuhuhuh......
Untuk kali nie aku nak merapu pasal  perangai  manusia..... manusia nie ada macam2 ragam.pelik...
ea lah..ada yang takut lipas la..cicak la [itu aku..]..takut kat pepatung..belalang..kucing..arnab..anak patung..gelap..bunyi....air....erm..macam2 lagi la ketakutan yang memelikkan bagi mereke2 yang tak takut itu sumer.......sekali nak tergelak koz lawak pon ade..erm..tapi  kalau tak biasa rasa  geram pon ader......contohnyer.. ade la seorang budak umor dalam [4 tahun lebey ]  yang aku jumpe masa aku balik Kelantan baru2 nie...actually my saudara gak la..[anak kepada kazen ayah aku] ...pada raya Aidilfitri yang lepas  coz attended  satu kenduri.. family n aku sampai dekat rumah nenek sedare aku  agak lewat aroud pukul 9 lebey tyme tue......n malam tue pulak ditakdirkan  bekalan elektrik putus.....si budak kecik nie menangis lah koz takut gelap..so terpaksa lah pasang lilin letak depan dia.tue tak pe..consider gak la budak kecik takut gelap kan....then..bila elektrik ader.. dia okeh..pastu sorang kazen aku umor 4 tahun lebey gak,  maen2 la ngan botol air plastik yang dah kosong..tibe2 budak nie menangis sebab takut bunyi tue....aduyaiii....bunyi botol kosong yang dikemek2 pon nak nangis..so aku pon berbaek hati pujuk la budak nie..si kazen aku nie jenis nakal sengaja datang maen depan budak tue..wohhooo...semakin kuat la dia nangis..so aku suruh la si kazen aku stop dari maen botol tue..then mak dia cakap.. yang anak dia nie memang penakut..air.tinggi..bawak kereta laju sikit pon takut..[itu same to me..]..hahaha..safety first kan.........then banyak lagi la mende2 yang dia takut.........susah gak kan kalau begitu....imagine kalaw dia sampai besar takut macam tue,???  teringat pula  masa aku industrial traning dulu..ade kawan aku sanggup tak masuk dalam toilet koz nampak lipas kat dalam tue!!!...heeheheh.....
haaa..u oll ader ker terlampau takutkan sesuatu???

AP : sanggup tak tido kalau nampak cicak kat syiling...ggggrrrrrr

0 5 insan yang sudi meluahkan perasaan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

lain2 untuk dibaca :

..