KALAU SUKA..

Wednesday, February 15, 2012

Redha

salam..

Redha itu ikhlas,pasrah itu menyerah-bak kata Lisa Surihani dalam cerita Ombak Rindu.. haiii.,tak habis2 lagu tue ombak rindu, orang dah ke Vanilla Coklat sekarang....
Sebenarnya nur bukan nak buat sinopsis cerita or nak bercerita tentang cerita2 tersebut..cuma nak share lagu yang  mengajar kita apa erti redha itu.. Selamat bermuhasabah diri...

REDHA

Usah di salahkan takdir yang melanda
Renung kembali sejarah silam
Dengan membiarkan ku sendiri
Ku terumbang ambing mengenal diri

Mujurlah Allah itu mengasihi
Aku diberi arah petunjuk
Berlindung dengan Allah
Menerus kehidupan
Ku mengenal makna
Dosa dan pahala

Dengan kehendakNya
Kau datang semula menghampiri ku
Dan aku terpaku
Hingga ku hilang tiap bicara

Bukan ku menjauhi
Tetapi amat sukar sekali
Bila kenang kembali
Aku disisih dan dibuang ke tepi
Malah aku tidak dipeduli
Allah Maha Mengetahui
Yang ada di hati
Biar Dia menentukannya

Usah di salahkan takdir yang melanda
Renung kembali sejarah silam
Ku redha dan sedia, terima
Yang tertulis dalam kehendakNya...

Lagu : Syah Inteam(Inteam Records) & Salleh Brotherz
(Arteffects Production)
Lirik : Lukhman S.(Inteam Records)
Hakcipta : Inteam Records
Penerbit : Frizdan
Susunan Muzik : Along Exist
Tabla & Udu : Ijan ASK
SUMBANGAN :  Liriklagumuzika




dah faham konsep redha? kalu belum lagi boleh ziarah ke sini--->Blog Peribadirasulullah

Orang yang bertuah adalah orang yang  redha dengan apa dikehendaki olehNYA.

16 5 insan yang sudi meluahkan perasaan:

Mishter Izwän said...

bukan semua org yg boleh redha dgn apa yg berlaku. . susah nk jd org sentiasa redha dengan perkara tidak diingini berlaku . . adakah anda seorang yang bersikap redha.?

nur chahaya abadiey said...

@mishter izwan : btoll..bukan mudah utk redha..tp boleh utk belajar meredhai ap yg berlaku..
nur manusia biasa juga...kdg kala tersa payah..tp InsyaALLAH..sentiasa memujuk hati untuk redha..kerana yakin Allah tak akn bg ujian pd hambaNya yang xmpu..Wallahualam,,:p

Mishter Izwän said...

bkn nur saja, tp semua org pun akan susa nk meredhai, msti pndai kawal perasaan dan akal supaya pujuk untuk meredhai walaupun susah

nur chahaya abadiey said...

btoll tuw mishter izwan :)

kipas koyak said...

Kalau kita pegang prinsip tawakal dengan betul,kita akan percaya apa pun yang terjadi itu adalah yang terbaik Allah tetapkan untuk kita.

"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagi kamu dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagi mu.Sesungguhnya Allah amat mengetahui sedang kamu tidak mengetahui." (al -baqarah 216)

Rafflesia™ said...

syieda pernah kene tindas di saat syieda perlukan sokongan moral. sedih.. kawan yang dikatakan "faham" keadaan syieda, boleh buat macam tu pada syeda. sampai sekarang syieda masih xdapat lupekan hal tu.. mungkin setahun dua lagi syieda akan lupekan..insyaAllah..... T___T

X Lupa Dot Com said...

Redha tapi tak berusaha pun salah

Miss uCu said...

Assalmualaikum..yup..bukan mudah nak redha tp insyaallah..

maszull said...

assalamualaiakum...kena redha ngan apa yg telah tersurat didlm hidup ini...:)

aReLaN said...

cakap memang senang kan tapi hakikatnya memang susah nak redha bagi manusia bese cam kita ni.hmmm..lama tak dengar lagu inteam ke apa.

Подтверждаю (fadzli) said...

as salam..
hm.. nak manggapai redha yang sebenar-benarnya memerlukan pengorbanan yang besar dijalan-Nya

:)

hm..ada apa2 yang dah berlaku ke ni nur??

nur chahaya abadiey said...

@kipaskoyak : btol tue..InsyaAllah..

@raflesia : sbr je la kan.. insyaAllah..suatu hari nt syieda akn dpt melupakan dy..yg penting maafkan dy..

@xlupa : btool tue.. doa,usaha,tawakal,redha.. hehe

@miss ucu : wasalam.. insyaAllah..marilarh sma2 cuba..

@mama :wasalam..btol tue..kene redha dalam terpksa..

@arelan : btoll..memg agak sush,tp dgn usaha,InsyaALLAH..

@pakcik : wsalam..xde apa2..sje..hehe

Nurul Aisyah said...

huhuhuh....sy x faham lah mksud lagu dia tu terlampau tersirat..hehe
apa2 pun...sbgai hamba Allah, kite mmg patut redha dgn takdir yg telah ditentukan oleh-Nya...segala dugaan mesti diterima dengan sabar..jangan mudah berputus asa kerana sesungguhnya Allah ingin menguji hamabanya sama ada beriman atau tidak....alamak...panjang lak bebel...

Dah follow akak :)...akak kan? heheh

dyabunga said...

redha memang susah..lama tak dgr lagu inteam

Miss Nadya said...

redha..:'(

nur chahaya Abadiey said...

aishah :thankz follow akk...hehe.
sush nk explain ap yg sy pahm.. tp ringksnya. jgn slhkan tkdir ats ap yg blaku,tgok blik slh kita yg lepas..insyaAllah..bru kte dpt jwpannya..

dyabunga: :)

miss : nape redha mcm sdih je tue.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

lain2 untuk dibaca :

..