KALAU SUKA..

Tuesday, February 7, 2012

kucing itu sungguh mengharukan saya :(

salam

hari ni sempat pergi ber'jimba-jimba' ke pantai Klebang Melaka bersama keluarga. Dengan harapan teringin nak tengok matahari terbenam. Tapi malangnya tak jugak kesampaian. bukan kerana matahari tu tak terbenam tapi disebabkan oleh ia diselubungi @ terbenam disebalik awan nanonanonano . :(   [ namun Alhamdulillah kerana masih berpeluang menikmati keindahan alam cipta Allah nie..]

berbalik kepada tajuk diatas.
ketika nur dan keluarga sedang menikmati makan malam di sebuah kedai makan.. datang seekor kucing hitam [dengar jerh kucing hitam terus macam paranoid je].. 
nak baca mitos tentang kucing hitam boleh klik ---->  8 mitos . (nama pon mitos jadi jangan percaya..itu semua khurafat..)
nampak garang kan...
yang diatas ini bukan kucing yang nur jumpa yer.. ia ihsan dari uncle gugell.
kucing yang nur jumpa mata nya terlalu sayu,. macam faham jer apa yang di katakan padanya.. Dia minta makanan. masa tu makanan tak sampai lagi. Jadi nur cakap dekat dia 'makanan tak ada lagi, tunggu sekejap' 
[ cakap perlahan2 nanti orang ingat tak betoll pulak] - hakikatnya nur suka cakap dengan arnab-arnab nur..^_^

kucing tu pon duduk dan tunggu.. bila makanan sampai. dia panjat2 kain.. nur pon hulur larh sedikit daging ,telur dan nasi  untuk dia..masa tue nur makan nasik goreng USA USA la sangat -still wonder macam mana boleh jadi nama nasik goreng USA..ermmmm.. nasi goreng + daging merah + telur. [kucing pon makan nasi kan.hehe]. 

Apa yang membuatkan nur teringat sampai sekarang adalah pandangan matanya yang sayu itu.. tiba2 rasa sedih..nak menangis pon ada..
[nur tak berapa suka kucing sebenarnya] tapi bila tengok kucing hitam tue.tak tahu lah kenapa boleh rasa sangat sedih..

sebelum balik gosok2 dulu kepala dia.. dan dia sangat jinak..
awak sangat comell ~ jaga diri elok2 yer..
saya pasti merindui awak..
sayu rasa nak meninggalkan dia..tapi nur tahu dia selamat disana,, lagipon dia nampak bersih dan sihat ~


4 5 insan yang sudi meluahkan perasaan:

the puffy clouds said...
This comment has been removed by the author.
nur chahaya Abadiey said...

@TPC : Nope.. im not a cat's lover.hehe but i'm trying to luv dem.

InsyaAllah.. I will :)

AMMAR YASIR said...

Percaya kucing hitam bawa sial? Huhuhuhuhuhu

nur chahaya abadiey said...

saudara AMMAR YASIR : masa kecik2 dulu pernh dgr cter dr kwn2.. jd agk tkut jgk la stiap kali jmpe..tp skrg dah bsar..Alhmdulillah.dah tahu beza.. :)

jgn prcaya..xbek..xde kucing yg bwa sial sbb kucink kn bintg ksygn Nabi..lgpon mne ad mkhluk cptaan Allah yg bwk sial.khurafat tue..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

lain2 untuk dibaca :

..