KALAU SUKA..

Thursday, February 2, 2012

kenapa perlu menangis??

sumber dari en.google.com


Bibir tersenyum...hati menangis...
Menangis dan sedih bukanlah bererti kita hilang harapan.
Jauh sekali untuk menjadikan kita putus asa dengan rahmat tuhan.
Sesekali menangis.... hati kita akan bangkit sedar bahawa kita hanyalah hambaNya yang lemah dan kerdil..
Sesekali menangis, jiwa kita dididik dengan indahnya sabar dan redha..
Sesekali menangis, percayalah, bukan Allah tidak tahu betapa hancur dan luluhnya hati kita menanggung kecewa dan keperitan, tetapi Dia mahu kita rapat padaNya, 
lantaran hati-hati sebeginilah yang lebih lunak untuk diujiNya..

24 5 insan yang sudi meluahkan perasaan:

Shahazrin said...

kalau saya, hati menangis selalu.. mata nak keluar air susah...
tengok hindustan bole lak nangis..

Hanif said...

Menangis tu adalah satu luahan perasaan..
menangislah sekuat hatimu...
dalam erti kata selepas menangis kita akan rasa lega..

nur chahaya said...

@shahAZrin : biasa larh tue.tmbh2 lelaki kan..memg sush nk nangis

nur chahaya said...

@Hanif : yup...btoll tue... kdg2 menangis membuatkn perasaan sedih,marah,ptus asa kta hilg... :(

Eema Eshya said...

tak salah kalau kita menanggis =)

nur chahaya abadiey said...

@Eema : yup..btoll tue:) xpernh salah n xkan pernh..tp should be kene berpada2 larh.. :)

Kongsi Apa2 Aje said...

tak salah untuk kita menangis.."ego" camne seorang laki pun mngis jgk..

mengis lah..sekurang2 yer kamu akan rasa lega..walaupun hanya sekejap (^_^)

Mak Usu said...

menangis blh mengubat kesedihan...huhu

nur chahaya said...

@kongsi : yup..btoll larh tue..
tp hakiktnye lelaki memang jrg nampk ngis kan.. pompuan je slalu...

nur chahaya said...

@mak usu : memang btoll tue mak usu..menangis boleh hilangkan sedih.. ubt sedey = menangis.. + mengadu pda Allah..

Dzarina Jane said...

baru ja lepas menangis.. :(

aReLaN said...

nangis bukan tanda lemah tapi ada himah ALLAH ciptakan air mata kan.tapi sebagai lelaki,memang susah.hmmm...papepon,kalau bersedih,gembira,marah apa jua skalipon ingat lah DIA.hehehe

nur chahaya said...

Dzarina : nangislarh sepuas hti..tp berpada2 eak

nur chahaya said...

@ arelan : yup..tepat sekali...
hehe :)

mizz RFL said...

nice.. =)
kdg2 pun ttbe je rs nk ngis wlupun tnpa alasan.. bila nangis, jd puas dn bsemangat smula.. sdih tu da kluar mlalui air mata.. singgah kamu~

Cikgu Ma said...

adakala kita perlu menangis..tapi bukan semua perkara kita perlu ratapi...

salam kenal =)

miss daya said...

menangis meredakan prasaan.. burst your tears , let it out n d next thing u rasa is.. relieve... :)

nur chahaya said...

misz RFL : yup..btul tue..kdg2 menangis bleh buat sedey tue hilg..

nur chahaya said...

@CIKGU MA : Yer..btoll tue :) salam kenal kmbli... :)

nur chahaya said...

@MISS DAYA : yup..dats right sis :)

Lia Irdelia said...

sangat nice!
:)

follow kamu juga,,

nur chahaya abadiey said...

@lia irdelia : thankz yer...
salam kenal:)

LegendOfPersia said...

salam persaudaraan nur chahaya..
kita patut syukur masih boleh menangis..
dtg dari segmen HH..

nur chahaya abadiey said...

salam legendofpersia.
btoll..Alhamdulillah :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

lain2 untuk dibaca :

..