KALAU SUKA..

Monday, January 30, 2012

tribute to my beloved awan nano...

salam....

Setelah lebih 3 tahun mak pergi..hanya abah yang kumiliki didunia ini.. Jerih perih melayan kerenah anak2 nya.. penuh dengan ketegasan dalam kelembutan. Abah menjadi ibu.. saatku ingin melangkah pergi setiap kali semester baru bermula.. Aku lihat abah tabah tersenyum..namun aku dapat membaca sendu di mata abah...Mana bisa abah mahu melepaskan anak gadis abah pergi jauh darinya.. Abah tidak suarakan itu...hanya satu pesan abah.. 'bila sampai nanti, beritahu abah'.. Saat aku salami tangan abah dan kucium pipinya.. Abah hanya diam..aku tahu abah sedih..begitu juga aku..namun demi ilmu...aku pergi...yaa..ilmu ini untuk kamu..kejayaan ku tiada makna disisiku..semuanya untuk kamu abah! 

Abah :
maafkan saya kerana saya tidak mampu menjadi  anak yang terbaik untuk abah..
maafkan saya juga kerana saya sering mengulangi kesilapan saya..
maafkan saya kerana saya gagal belajar darinya..
maafkan saya jika saya ego selama ini...
maafkan saya jika saya sering membuat abah sedih..
maafkan saya kerana sering melukakan hati abah..
maafkan saya kerana mengecewakan abah...
maafkan saya.....
maafkan saya.....
satu perkara sahaja yang saya mahu abah tahu...
bahawa hanya abah seorang sahaja AWAN NANO yang saya ada didunia ini...
sesaujana mata memandang...setinggi mana langit itu...saya hanya tahu satu...

SAYA SAYANG ABAH SAYA....

tribute to my beloved Abah @my awan nano.. 

24 5 insan yang sudi meluahkan perasaan:

Mr.Clive said...

sedih la post ni :'(

nur chahaya abadiey said...

jgn sedih2..sy pon sedih jgk sbnrnye..

|cah-sahaJa said...

hurmm.. tabah ye sygs.. :)

maszull said...

assalamualaikum...suka sangat ngan n3 ni sayu n pilu jer...:(

aReLaN said...

hmmm...sedihnya...

dyabunga said...

ermm..tersentuh bila bce..sedih.. sabar ye nur..

Mamasya said...

Aslmkum Nur
n3 yg menarik...kasih ayah terhadap anak tidak berbelah bagi....
re; Nur, puding tu telurnya pukul sikit je sekadar pecahkan kuning dan bercampur dg putihnya...guna garfu jgn kuat nanti keluar buih,puding tak cantik.

nur chahaya abadiey said...

@icah : thnkz yer.. :P

nur chahaya abadiey said...

@mama : thankz mama..memg syu je ble tringt dkt abah,,,:(

nur chahaya abadiey said...

@arelan : jgn sedey2... cheer up!! hehe

nur chahaya abadiey said...

@dyabunga : thankz syg :)

nur chahaya abadiey said...

@mamasya : thankz..btoll tue..struk mana pon kta..ibu bapa xakan buang kita kalu nk dbndingkn dgn org laen.. :)
thankz ea..nk cuba buat larh nt puding tu..

midonz said...

tabahkan hati..

nur chahaya abadiey said...

@EN.MIDONZ : THANKZZ :) INSYAALLAH..

Reena said...

Sabar selalu ye dear, jaga ayah baik-baik tau.

hamzah ian said...

alahai.. tersentuh hati bila baca

NUNA FIRJANI said...

nice post dear.. sgt tertusuk di haty yg paling dalam..

nur chahaya abadiey said...

@REENA : thankss kak...insyaAllah.. :)

nur chahaya abadiey said...

@hamzah ian : alahaii..xde niat nk myentuh hti..heeheheh
btw..thankzz

nur chahaya abadiey said...

@NUNA : amboi.cedera prh x?? thankzz syg :P

IdaRaida said...

moga emak awk tenang di sana ye..

saya pun sayang abah saya..:)
kita serupa...
dlm hidup nie mcm2 kesalahan kot kita wat.. tp mak ayah stil ag maafkn kita..

see..betapa mak ayah sayangkan kita.

nur chahaya abadiey said...

@ida : thankz yer..
btoll tue..parent adalah anugerah terindah dalm hdup kita.. :)

saveqmm said...

alahai,so sweett,,,

dah follow awak ye..hehe

nur chahaya abadiey said...

@saveqmm : thankzz... :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

lain2 untuk dibaca :

..