KALAU SUKA..

Saturday, November 27, 2010

orang alim tak leh ader fesbuk dan tak boleh berblog.......??

salam......pernahkah kawan2 blogger dengar pernyataan @ pertanyaan diatas??
herm.......ini adalah petikan  pernyataan dari seorang pengkomen di suatu blog yang AP sempat lawati semalam..tajuk dan cerita AP sudah luper...ermmm..betulkah begitu eak?? asal nama alim.....pakai tudung labuh tak boleh sertai laman sosial......mungkin ade yang beranggapan tidak boleh melakukan aktiviti seperti orang lain yang  'biasa2 jer'....... apakah itu istilah 'biasa2 jer'... u oll faham2 la eak......kenapakah ade yang beranggapan bahawa orang alim tidak akan menyertai fesbuk atau blog?? erm..mushkill.....AP pon ader sahabat2 yang bertudung labuh..alim..tapi mereka masih menyertai aktiviti blog dan fesbukk..tiada apa yang salah.....berkongsi2 cerita untuk muhasabah bersama...disamping tidak menyisihkan amalan yang biasa dilakukan..bagi lelaki tak pernah terlepas solat jemaah di masjid n surau...dekat dunia blog nie pon AP bace banyak blog2 berunsur kerohanian yang AP suka bacer seperti blog feveret AP... kereta mayat....
AP juga terfikir   masih adakah yang pemikiran disekat oleh tembok bahawa jika mereke2 yang menyertai fesbuk dan blog ini tidak alim @ kurang pegangan agama?? wajarkah kita semua di adili sebegitu??

AP : Tuan guru pon ader fesbuk... entry ini sekadar luahan hati AP sahaja.....jika ade yang tersinggung..AP mintak maaf yer...fikir2kan bersama ea..AP pon hanya seorang insan biasa yang masih mencari arah tuju hidup nie......selamat bersosial n beramal..tapi jangan luper batasan ea.....sekian..

6 5 insan yang sudi meluahkan perasaan:

Ajie Mohd Tahir said...

oh tidak!
brblog atau Fb pon boleh jdi satu kprluan jugak.hehe

slh stu medium dkwah juga.nasihat,tips,panduan,ingtan.
tp kne pndai bhgi mse n jgn smpai trleka.

buat ssuatu hruslah brsdrhana gitu.
*err..ttbe rse komen ni mcm lari tjuk la.hehe

ap said...

AMT :btol2 tue..yg penting jgn abaikn kperluan rohani n jasmani...=) tq komen yaa..

aNa d'sKoDenG said...

biar cetek pengalaman..
jangan cetek pkran..

Mohd Wakiyuddin Rosnan said...

medium dakwah pelbagai.. eh kita yg bese2 ni pun x lpas dr t'jwb berdakwah ye.. itu yg kdg2 org t'lpas pndg. bkn kje org alim2 je..

ap said...

ads n mwr: btoll tu..

sekamar rindu said...

salam..

jangan tengok di luar je...tengoklah di dalam nya juga

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

lain2 untuk dibaca :

..