KALAU SUKA..

Sunday, December 4, 2011

segmen entry pertama aku berblog.

salam...



entry pertama ketika Nur berblog??  Sapaan berbasi-basi yang ikhlas... waktu ni nur  baru buka  blog nie...pada September 2010...Maknanya dah setahun lebih usia blog nie. sebelum nie nur dah ada blog tapi sebab nur lupa password jadi blog tu dah tak dapat diupdate...ni blog lama nur .bila ingat balik macam lawak pon ade dulu..maklum lah tulis pon mengarut kot..masa mula2  berblog semangat nak update memang berkobar2..kalu boleh tiap jam nak update.tapi lama2 semangat pon dah hilang..dan..... ternyata saya sangatlah tidak aktif berblog...tambah2 sejak nur sambung belajar nie..memang nur kekurangan masa untuk meng'update' blog.. 

macam mana boleh berblog????

mulanya nur memang tak tahu apa-apalah pasal dunia blog nie..tapi bila nur tengok salah seorang kawan nur yang ada blog jadi nur pon rasa macam best je kalau ada blog sendiri..konon-kononya nak tulis diari lah kan..tapi kurang menjadi sebab saya seorang yang malas..

kenapa nama berubah?? 

ikut kesesuaian rasa dihati...hehehe  mula-mula nur guna kata ganti diri 'Aku pencerita' dan membahasakan diri sebagai 'aku'.. tapi disebabkan rasa sangat2 tidak selesa (mungkin agak kasar) bagi saya jadi saya menggantikannya dengan nama Nur Chahaya Abadiey ( NCR@NCA)...sebenarnya NCR nie singkatan nama untuk Nur Chahaya Abadiey..tapi sampai sekarang pon saya masih konfius macam mana saya boleh menggunakan huruf R tue..hehehe...kenapa tak guna nama sendiri?? kerana saya adalah seorang perahsia..erm..macam tidak je kan... InsyaAllah...nama Nur akan terus digunakan..=p

saya dan blog sekarang???
alhamdulillah..saya sekarang belajar menjadi lebih matang dalam penulisan.. kerana saya suka menulis dan saya sangat berharap apa sahaja yang saya post kan dapat memberi iktibar/pengajaran kepada pembaca saya..jika ada sebarang kesilapan diharap rakan2 dapat menegur saya...kerana saya masih bertatih untuk belajar...


kepada yang berminat?? singgah lah sini ea...

salam kenal dari nur n ini cerita hidupku...............







1 5 insan yang sudi meluahkan perasaan:

wan_cikgumuzik said...

owhhhh.. begitu ceritanya,.. bagusss..!! teruskan berblog..!! jangan berhenti..

thanks join segmen saya...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

lain2 untuk dibaca :

..