KALAU SUKA..

Tuesday, August 23, 2011

ramadhan terakhir....

      kemalangan maut...selalu sahaja kita dengar..tapi dimusim2 perayaan ni..entah kenapa setiap kali tengok berita atau dengan ade orang kemalangan tambah2 yang mengakibatkan kematian perasaan tersangat-sangat sedih itu hadir dalam diri saya. mungkin kerana saya juga penah merasai peritnya kehilangan orang tersayang [arwah ibu].
       semalam saya baru mendapat berita ibu saudara kepada sahabat saya baru sahaja meninggal dunia akibat kemalangan jalan raye..walau tidak mengenali arwah tetapi sungguh sebak rasa dihati nie bila dapat mesej yang ibu saudaranya sudah meninggal..ea lah..sudah penghujung ramadhan..syawal pula hampir menjelma..sudah pasti kemeriah syawal tidak bermakna lagi tahun ini bagi mereka sekeluarga..mungkin masih dapat meraikannya namun kemeriah pasti tidak seperti dahulu..
bagi ahli keluarga pasti terkenang apabila melihat persiapan2 raya seperti baju raya..kuih muih dan lain2 yang telah disediakan untuk menyambut syawal..Ya Allah..hibanya rasa....
        Dan saya bertanya pada diri saya..mungkinkah ini ramadhan terakhir buat saya..atau mungkin ahli2 keluarga,juga sahabat2 saya.bukan meminta..hanya sekadar pertanyaan untuk muhasabah diri yang kerdil ini....sesungguhnya hanya Dia yang Maha Mengetahui sedang saya tidak mengetahui apa2 selain apa yang dikehendakiNya sahaja.,

NCA : berhati-hati dijalan raye..ingatlah orang tersayang,.juga hargailah orang disekeliling kita kerana mereka juga mempunyai insan2 yang menyayangi mereka....


1 5 insan yang sudi meluahkan perasaan:

fiqasaiful said...

bila musim2 nak dekat raya je mst byk kemlngn kan...hmm ramadhn terakhir kita pon xtahu kan,akn jumpa xlg ramadhn..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

lain2 untuk dibaca :

..