KALAU SUKA..

Monday, August 22, 2011

bertuah ker???

salam...
        Bertuah keer?? ape yang bertuah...?? Betul ker orang yang bertuah nie memang bertuah..pergi la mane2 atau join lah apa2 majlis kalu ade cabutan bertuah memang tak sah kalu tak dapat..
Kalu nak cakap kebetulan..sekali dua boleh la kot..tapi kalu selalu sangat saya rase tue bukan kebetulan tapi dia memang seorang yang bernasib baek..Syukur Alhmdulillah..rezeki bergolek namenye kan..
         Contohnya adik perempuan saya... kalu pergi mana2 majlis yang ada cabutan bertuah mesti dia dapat..dekat rumah boleh dikatakan dah banyak barang2 dia dapat macam kain tuala, hamper yang besar2 tue sangat lah biasa...rak buku, paling jeles bila dia dapat henfon Sony Erricsson slide ( model saya kurang pasti tapi berharga jugaklah). Then yang terbaru kami pergi satu seminar pengendalian makanan di Auditorium Seri Negeri dekat Melaka..dia dapat cabutan bertuah payung.mula2 tengok slip tue dia tulis payung..so saya ingat payung hujan..rupa2 nya payung besar tue..hahhhahhahah..sakan gelak..leh la letak payung tu depan umah..ade la port lepak2...(dulu hanya kerusi dan meja batu..sekarang dah ade payung free....Alhamdulillah.) kalu nak beli dekat beratus jugak satu..see...dari situ baru lah kami sedar yang dia nie selalu jer bertuah dan dapat cabutan bertuah,....sebelum nie sedar tapi buat2 tak sedar kot..hehehe
        So..anda pula macam mane..pernah ker bertuah...mane lah taw ade kot pembace blog saye nie pernah dapat lucky draw kereta ker..rumah ker..wah...wah....seronok kan..

Ok lah..sampai disini coretan suke2 saya..selamt membaca dan selamat berpuasa.,.=p

nota NCA : seronok bila dapat barang free..:) Apa2 pon mesti sentiasa bersyukur kerana setiap rezeki yang kita dapat adalah dariNYA....


2 5 insan yang sudi meluahkan perasaan:

blog-tips-kurus said...

kadang kala YA. mungkin kebetulan..

kawan saya pernah dapat among top 3grand lucky numbers. malangnya nombor tu hilang. so memang tiada rejekinya.. ;)

Meey@ said...

ya, kdg2 nama tu bawak tuah. mcm jiran sekg sy, dia mmg biasa dpt hadiah cabutan bertuah or menang mn2 contest.paling besar pernah dpt kereta.hehe. apa pun semua tu rezeki dari ALLAH..=)

p/s: follow ur blog..=)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

lain2 untuk dibaca :

..