KALAU SUKA..

Friday, March 2, 2012

sayang padaku..♥ ♥ ♥



Duka derita duka laraku didunia
Tidaklah aku sesali juga tak akan aku tangisi
Sesal kita apapun yang kurasakan dalam hidupku
Semoga tak membuatku kehilangan jernih jiwaku

Andaikan dunia mengusir aku dari buminya
Tak akan aku merintih juga tak akan aku mengemis
Ketidak adilan yang ditimpakan oleh manusia
Bukanlah alasan bagiku untuk membalasnya

Asalkan kerna itu
Tuhan menjadi sayang padaku
Segala kehendak-Nya
Menjadi syurga bagi cintaku

Bukanlah apa kata manusia yang ku ikuti
Tetapi pandangan Allah tuhanku yang kutakuti
Ada tiadaku semata-mata milik-Nya jua..

salam.. 
ini merupakan satu lirik lagu.
ia merupakan lagu tema dalam sebuah drama tv.
saya sukakannya kerana ia membawa makna yang sungguh mendalam.
Penyanyi - kumpulan Kiyai kanjeng ( Indonesia).

'BUKANLAH APA KATA MANUSIA YANG KUTAKUTI,
TETAPI PANDANGAN ALLAH TUHANKU YANG KU TAKUTI'

Wallahualam..

7 5 insan yang sudi meluahkan perasaan:

Unknown said...

mendalam.. dari puisi menjadi lagu.. tentu pesonanya begitu hebat.. lirik yg penuh makna.. mengajarkan yang mendengar agar sentiasa redha terhadap ketentuan ilahi... Allah sayang... kerna itu Dia menduga....

http://thetimelines2u.blogspot.com/2012/03/wajah-2012.html

harap sudi2 lah menjenguk kembali... komen la seadanya... mengharap sokongan rakan2 lain..

zul a.k.a sam banjamin
(founder of gerila penulisan kreatif)

Nadia said...

walaupon ia lirik lagu tapi mendatangkan makna yg mendalam..nad jenis suka luahkan perasaan melalui lagu..

Salam, sy dengan rasminya melepaskan komen untuk menjemput owner blog join saya punya bloglist jika sudi..hehe..di link ::

http://www.nornadiah.com/2012/03/miss-nadya-bloglist-mac-april-2012.html

maszull said...

assalamualaikum Nur...bestnya setiap lirik lagu yg best mmg jadi kegemaran semuakan...:)

Areyoudys said...

as salam..
alhamdulillah..renungna buat diri..
maaf lama tak blogwalking. apckik punya isp kat sini blog laman blogspot. cuma mampu buka dashboard je



entri terbaru :

Jenis Entri Yang Menyesatkan oleh Blogger Disisi-Nya


entri baru :

Why I Left Islam?

nurmisnan said...

Hmmmm.. lagu saper ni yer? Shahdu plak bunyinya

nur chahaya abadiey said...

nur misnan : penyanyinya kumplan kiyai kanjeng dr indonesia.kalu pernh tgok drama dilema wanita..ini lah lagu tema nya :)

Bonda Ryan said...

saya turut meminati lagu ini. Semoga kita belajar sesuatu dari lirik nih. btw..saya follower baro blog u..if free jengahlah saya yer, salam perkenalan dari saya..ain ^_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

lain2 untuk dibaca :

..